Uusi asiakastietojärjestelmä Synerall auttaa parantamaan palvelujamme
Uudistuksia on tullut mm. Wattis online-palveluun, sähkösopimusten uusintaprosessiin, sekä laskun mittarilukemiin.

Olemme ottaneet käyttöön uuden, erityisesti energiayhtiöiden tarpeisiin kehitetyn asiakastietojärjestelmän, Synerallin. Synerall on nykyaikainen, joustava ja vastaa uudistuvien energiamarkkinoiden tarpeisiin, sekä lainsäädännön muutoksiin. Käyttöönotto näkyy asiakkaillemme parantuneena palvelukokokemuksena.
Uudistunut Wattis online-palvelu
Wattis online-palvelu on uudistunut kokonaisuudessaan uuden asiakastietojärjestelmän käyttöönoton myötä. Uudistunut Wattis löytyy nyt osoitteesta wattis.issoy.fi
Wattiksessa voit tarkastella tietoja sähkönkulutuksestasi, laskuistasi sekä päivittää sähkösopimuksesi ja asiakastietojasi. Ensimmäisellä käyttökerralla kirjautuminen uudistuneeseen palveluun täytyy tehdä vahvalla tunnistautumisella, eli verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Aiemman Wattis online-palvelun tunnukset eivät enää ole voimassa. Käyttäessä vahvaa tunnistautumista ovat palvelun kaikki ominaisuudet käytettävissä.
Sopimus- ja asiakasnumeroilla kirjautumisen voi ottaa käyttöön seuraavan laskutuksen jälkeen. Laskusta löydät uuden sopimusnumerosi, joka on päivittynyt uuden asiakastietojärjestelmän myötä. Sopimus- ja asiakasnumeroilla kirjautumista kannattaa käyttää tarkastellessa energiaraportointia sekä sopimusuusintojen yhteydessä. Sopimus- ja asiakasnumeroilla kirjautuminen ei ole vahva tunnistautuminen, joten kaikki palvelun ominaisuudet eivät ole käytettävissä.
Käyttöönottovaiheessa Wattiksessa tietoja on saatavilla vain rajallisesti mm. laskut ja kulutustiedot pidemmältä aikaväliltä täydentyvät myöhemmin.
Yritysasiakkaat ja isännöitsijät
Yritykset ja isännöitsijätoimistot voivat antaa valtuutuksen haluamilleen edustajille. Edustajat pääsevät katsomaan niitä asiakkaita/käyttöpaikkoja, joille valtuutus on annettu. Valtuutuksen antamiseksi täytyy ensin jokaisen edustajan käydä kirjautumassa Wattikseen vahvalla tunnistautumisella, eli verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kirjautumisen jälkeen edustajan tulee lisätä/tarkistaa omat yhteystiedot ja tallentaa ne.
Tämän jälkeen yritysten ja isännöitsijätoimistojen tulee toimittaa lista asiakkaista/käyttöpaikoista osoitteeseen yritysmyynti@issoy.fi. Listalta tulee ilmetä edustaja ja hänelle nimetyt asiakkuudet. Imatran Seudun Sähkö lisää edustajat toimitetun listan mukaisesti mahdollisimman pikaisesti Wattikseen.
Lisätietoja ja ohjeita voit kysyä osoitteesta yritysmyynti@issoy.fi
Määräaikaisen sähkösopimusten sopimusuusinta
Sopimusuusinnoissa otamme käyttöön sähköpostin lisäksi myös tekstiviestin. Asiakas saa 45/60 päivää ennen nykyisen sopimuksensa päättymistä meiltä tarjouksen vastaavanlaisesta uudesta määräaikaisesta sähkösopimuksesta, joko sähköpostitse tai tekstiviestitse. Viestissä on linkki uuteen tarjoukseen, joka löytyy uudistuneesta Wattis-online palvelustamme. Linkkiä painamalla asiakas siirtyy automaattisesti tarjoukseen ja yhden napin painalluksella saa tarjouksen hyväksyttyä. Jos asiakas ei reagoi ensimmäiseen viestiin, hän saa asiasta muistutusviestin. Viimeisenä tavoittelemme asiakasta kirjeitse.
Laskun ulkonäkö
Sähkölaskujen ulkoasu pysyy samana, mutta uuden asiakastietojärjestelmän myötä olemme saaneet mittauksen jokaiseen käyttöpaikkaan alan yleisen standardin mukaiseksi, aikasarjaperusteiseksi. Näin laskulla näkyy jatkossa vain laskutusjakson aikainen sähkön kulutus, ei mittarin lukemia.
Aikasarjaperusteisessa mittauksessa mittalaite mittaa ja ilmoittaa kulutusta tunneittain. Laskulla ilmoitettu kulutus on siis tämän tunneittain ilmoitetun aikasarjan summa. Lukemaa voi seurata halutessaan mittalaitteen näytöltä. On kuitenkin hyvä huomioida, että mittalaitteen ja laskussa esiintyvässä lukemassa voi olla pieniä eroja. Pienet erot voivat johtua esim. pyöristyksistä, lukuhetkestä tai kesäajasta.