Asiakastyytyväisyys ennätyksellisen korkealla tasolla
Toteutimme syyskuussa jälleen vuosittaisen asiakastyytyväisyyskyselymme. Kyselyn perusteella asiakastyytyväisyytemme on historiallisen korkealla tasolla.

Asiakastyytyväisyys nousi viime vuodesta kaikilla osa-alueilla ja asiakastyytyväisyysindeksimme oli tänä vuonna huikea 4,43 (asteikolla 1-5). Kyseinen indeksi mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä henkilöstön ystävällisyyden, tavoitettavuuden, palvelun nopeuden, sovittujen asioiden hoitamisen sekä ongelmanratkaisukyvyn osalta. Pärjäsimme hyvin myös toimialavertailussa ja asiakastyytyväisyysindeksin osalta olimme viiden parhaan kyselyyn osallistuneen yhtiön joukossa.
Vastausten perusteella olemme onnistuneet asiakkaidemme mielestä kaikissa edellä mainituissa ja parhaimman arvosanan saimme henkilöstön ystävällisyydestä. Palvelumme koetaan nopeaksi ja asiakkaamme saavat asiansa hoidettua sujuvasti.
Suurin osa asiakkaistamme on meihin yhteydessä sähkösopimuksen tekemisen merkeissä tai laskutukseen liittyvissä asioissa. Puhelinsoitto on edelleen selvästi suosituin yhteydenottotapa.
Vaikka kuluva vuosi on ollut haasteellinen monella tapaa ja olemme joutuneet sulkemaan käyntiasiakaspalvelumme, asiakkaamme kokevat edelleen saavansa loistavaa palvelua. Puhelinasiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9-15 ja Wattis online-palvelumme palvelee sähköasioissa 24/7.
Suosittelua mittaava Net Promoter Score (NPS) nousi edellisvuodesta jopa 15 pisteellä. Suurin osa kyselyyn vastanneista suosittelisi meitä ystävälle tai tuttavalle.
Yhtiömme koetaan luotettavaksi, paikalliseksi sekä toimivaksi. Maineemme on asiakkaidemme mielestä hyvällä tasolla ja valtaosa kyselyyn vastanneista antoi meille hyvän tai erinomaisen arvosanan. Sähköyhtiötä kuvaavien ominaisuuksien vertailussa luotettavuus ja vastuullisuus koettiin kaikkein tärkeimmiksi ominaisuuksiksi.
Suurin osa vastaajista valitsisi uusiutuvailla energianlähteillä tuotetun energian, jos sitä on saatavilla. Kaikkiin sähkönmyyntisopimuksiimme on mahdollista lisätä Vuoksi-takuu, jolla takaamme sähkön alkuperän. Vuoksi-takuulla tuotettu sähkö on peräisin Imatrankoskesta ja Tainionkoskesta ja takuun hinnasta osa lahjoitetaan suoraan Vuoksen vesialueen ja ympäristön hyväksi. Aloitimme vuonna 2020 yhteistyön ruokolahtelaisen Elektrowayn kanssa. Yhteistyön tuloksena toimitamme aurinkovoimaloita avaimet käteen -palveluna yhdessä Elektrowayn kanssa. Näin yhä useammat asiakkaamme pääsevät hyötymään uusiutuvasta energiasta.
Sähkönjakelun häiriöttömyyden sekä vikojen korjaamisen nopeuden koettiin olevan hyvällä tasolla. Jakeluverkkoalueellamme viat ovatkin vähentyneet viime vuosina selvästi. Sähkönjakelun varmuutta on edistänyt kaksivuotinen Puista vapaa sähkölinja -projektimme, jonka merkeissä haja-asutusalueiden johtokatuja on levennetty yhteistyössä Metsänhoitoyhdistyksen kanssa.
Asiakastyytyväisyystutkimus sekä asiakkaidemme antama palaute asioinnin yhteydessä antavat meille tärkeää tietoa toimintamme kehityskohteista. Pyrimme jatkossakin palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Vaikka poikkeusvuosi on tuonut tullessaan omat haasteensa, suuntaamme katseen kohti tulevaa.
Lähde: Imatran Seudun Sähkö Oy:n asiakastyytyväisyystutkimus, Innolink